Dziecie Chaosu
Temat: "Bracia mniejsi" - również wyzwoleni z rejstracji
...były wyssane z palca - lobby PZŻ w Msportu jest bardzo mocne (rejestracja, przeglądy = pieniądze).
Teraz zaczyna się kolejna batalia PZŻ już lobbuje u Msportu o przywrócenie egzaminów na kapitańskie stopnie morskie - minister oświadczył, że jeżeli dwóch sterników morskich (osoby które otrzymały patent po wydaniu rozporządzenia zwalniającego z egzaminów) spowoduje wypadek morski w tym sezonie, badany przez Izbę Morską, a Izba Morska orzeknie, że wypadek był spowodowany niedouczeniem kapitana, to wrócą egzaminy na stopnie morskie!!!!
Egzaminy = kasa!!!!!
Natomiast PZŻ oświadczył, że wrócą dla niego jeszcze lepsze czasy jak tylko lewica dojdzie do władzy, wtedy to mają znieść te wszystkie "głupie przepisy" które "odbierają związuniowi kasiurkę" -druh.
Źródło: 59wdh.fora.pl/a/a,120.html
Temat: Heweliusz
Prawdopodobnie przyczyna zatoniecia byly wady konstrukcji statku. Prom mial wiele awarii, przy nabrzezu w Ystad malo nie zatonal przy wyladunku wagonow. To skandal ze PLO eksploatowalo ten statek, Izba Morska tez sie nie popisala. Teraz stawia sie pomniki i sa uroczystosci. Ale zgineli ludzie i rodziny nawet nie dostaly uczciwego odszkodowania. Jacek Nadzin Sztokholm
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=1056
Temat: Link do artykułu
"Prawomocne orzeczenie w sprawie uderzenia dnem żaglowca szkoleniowego "Dar Młodzieży", o skałę do którego doszło w lipcu 2001 roku, wydała w piątek Odwoławcza Izba Morska w Gdyni. Podtrzymane zostało rozstrzygnięcie, obarczające winą za to zdarzenie kpt. Marka Sz., ówczesnego komendata żaglowca, a potem wiceministra infrastruktury ds. gospodarki morskiej w rządzie Leszka Millera. Podczas feralnego wydarzenia, u wybrzeży Alesund, gdy na pokładzie "Daru Młodzieży" przebywało ponad 200 osób, Sz. miał nieprawidłowo prowadzić nawigację, a po otarciu się żaglowca o skałę...
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=5692
Temat: Link do artykułu
Jak sie pisze do Portalu morskiego a nie do Faktu,Tiny itp. to moze troche sie postarac ?O przyczynach wypadku wypowie sie Izba Morska ale troche wiecej mozna dowiedziec sie na www.skz.edu.pl Kiedys jachty plywaly bez silnikow a o GPS czy radarach nikomu sie nie snilo. Drugi wypadek to zatoniecie jachtu czarterowanego za granica o nazwie "Blue dream" typu Bawaria 41 z powodu wyrwania trzonu sterowego. Dotarcie do tych informacji w dobie internetu to chwila, trzeba tylko troche sie znac.
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=1937
Temat: Izba Morska
A Izba Morska udaje, ze dochodzi do prawdy: delegat, ktory powinien byc na emeryturze razem z końcem parowców, sędziowie bez pojecia i lawnicy z przypadku. Kto zna choc jeden przypadek że Izba doszła do rozsądnych wniosków?
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=940
Temat: Link do artykułu
izba morska bedzie opierać się na zeznaniach i opiniach kapitanatu portu chodzi o to że um umyje się od ewidentnej winy przecież to oni powinni nadzorować choćby ilość osób wychodzących w morze na tych krypkach albo stan jednostek a tu jak być obiektywnym jak dyrektor i inni mają sami jednostki i to jeszcze w kiepskim stanie
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=6692
Temat: Izba Morska
Po raz kolejny Izba Morska zachowuje się jakby jej celem była ochrona ubezpieczyciela obcego armatora. Jakże nieludzkie jest postępowanie sędziów i ławników IM przypisując winę nieszczęśnikom, którzy zginęli i młodej dziewczynie za to, że przeżyła. 25 lat spędziłem na morzu na mostku kapitańskim pływając na różnych statkach. Nie raz kląłem na bezmyślność żeglarzy ale nigdy nie zatopiłem żadnego jachtu. Czasami przy brzegach...
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=940
Temat: Link do artykułu
W rejestrze połowów są dokumenty wyładunkowe kutrów paszowych ,to jest dokumentacja igrania życiem rybaków, przeładowywane notorycznie jednostki zagrażają życiu ludzi, miejmy nadzieję,że Izba Morska zwróci uwagę na tę dokumentację zbrodni i bezczynność w tej sprawie administracji rybackiej .
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=5690
Temat: Link do artykułu
Drogi "kolego" "26 LAT NA MORZU" w komentarzu nie wydaje razdnych wyrokow, podzielilem sie tylko spostrzezeniami z kilku promow /i to zarowno jak bylem na praktyce na polskich promach jak i na kontaraktach w anglii/. To co sie wypisuje w komentarzach to gdybanie co jak i dlaczego natomiast dokladnie sparawe pewnie sprawdzi izba morska i ona wyda wyrok. A do ludzie plywajacy tylko na promach zawsze beda mieli wieksze problemy w rozwiazywaniu problemow nawigacyjnych gdyz na swoich krotkich liniach nie maja opcji wszystkiego doswiadczyc. To takze nie jest jakis osad bo zawsze zdarzaja sie wyjatki ale rutyna z jaka sie spotykaja nie daje im nic dobrego i zle wplywa na samokrytyke oraz ocene swoich mozliwosci
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=5225
Temat: Ratownictwo "do połowy" ?
Przeglądając naszą polską "prasę" trafiliśmy na coś takiego (wklejone z www.nie.com.pl): Rybak w SOS-ie Polska ma za dużo rybaków. Należy potopić im kutry. W czwartek 18 marca 2004 r. przed południem dyrektor Polskiego Ratownictwa Okrętowego Stanisław Rutkowski stanął jako oskarżony przed Izbą Morską w Gdyni. Po południu, jakieś 50 mil na północ od Darłowa, poszedł na dno kuter rybacki Kol-71. Oba te wydarzenia ściśle się ze sobą wiążą. Wiąże je bezmyślność urzędników, ministrów i posłów. Jeden kuter mniej 21 września 2003 r. około jedenastej wieczorem załoga kutra Wła-90 zaobserwowała przeciek wody do siłowni. Kuter miał prawo przeciekać, bo miał drewnianą konstrukcję i był z roku 1960 r....
Źródło: forum-nuras.com/viewtopic.php?t=2981
Temat: Dywagacje na temat sprzętu wojskowego
...miały nic wspólnego z zupełną kontrolą. Zresztą – sam wskazujesz na przykłady które przeczą Twej teorii. Napoleon, a także Japonia jako taka słynęła z doskonałej struktury delegowania władzy i oficerów niższego szczebla. A co do rozbijania bitew na lądowe, nie lądowe i inne- jasne że rządzą się innymi prawami. Każda bitwa różni się od kolejnej. Ale myślę że to nie tyczy się tematu rozmowy. Pozdrawiam P.S. Izba Morska jasno ocenia: za wydarzenia na morzu nie odpowiada jedynie kapitan. Zawsze oceniana jest postawa załogi, a zwłaszcza 1szego oficera. Niestety nie mam pod ręką przepisów, więc ich nie zacytuje.
Źródło: riseoftheempirerpg.fora.pl/a/a,324.html
Temat: m/s KUDOWA ZDRÓJ
...osób zgromadzonych wokół mostku. Niczym na szklanej górze. Krogulski chwyta więc radiotelefon. Udaje mu się nawiązać połączenie - najpierw z Ibizą, a potem z radiem Palma de Mallorca. Mayday! Marynarze słyszą też w eterze polski język - to zgłasza się motorowiec "Sopot". Ale "Kudowa" już nie odpowiada. Statek zaczyna tonąć. ************** Sześciodniowa rozprawa, która w maju 1983 r. toczyła się przed Izbą Morską w Gdyni, pokazała nie tylko tragizm tonącej załogi "Kudowy Zdroju". Zeznania ekspertów i uratowanych ośmiu marynarzy obnażyły niewybaczalne błędy, zaniedbania i chaos, które doprowadziły do największej, wówczas, w powojennej historii polskiej marynarki tragedii. Statek wyposażony był w dwie szalupy ratunkowe, zamocowane przy lewej i przy prawej burcie. Gdy niebezpiecznie pochylił się w bok, szalupa...
Źródło: ostatnirejs.fora.pl/a/a,205.html
Temat: Link do artykułu
W pełni się zgadzam! Takie publikacje sugerują, że winna była załoga Goliata. Po co dziennikarze zajmują się plotkami? Wnioski będzie można wyciągnąć, gdy Izba Morska wyda orzeczenie (nie raport, jak pisze redaktor). Wtedy dopiero można pisać, kto ewentualnie przyczynił się do wypadku. Czy jednak redaktorzy przejmują się tym, że kogoś obwiniają bez żadnych podstaw, a jedynie na podstawie czyichś pomówień? Chodzi tylko o to, żeby bić pianę i mieć o czym pisać.
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=6807
Temat: Link do artykułu
http://www.bip.gov.pl/subjects /4253, Izba+Morska+w+Gdańsku+z+ siedzibą+w+Gdyni.html
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=5772
Temat: Łódka ze skały
No i muszę siebie sprostować bo PRS nie prowadzi rejestru tylko Izba Morska. Procedura rejestracyjna jest opisana na stronie PZŻ - polecam lekturę odpowiednich wniosków.
Źródło: jachting.pl/forum/viewtopic.php?t=61
Temat: Który kołowrotek
w takiej sytuacji pozostaje tak naprawde odmawianie zdrowasiek. Czy na kursach jaskiniowych są zajęcia z odmawiania zdrowasiek? I czy są to zajęcia teoretyczne (wykład) czy praktyczne (wspólne deklamowanie). Bo chyba ostatnio znalazłem stację radiową nurków jaskiniowych... szukających poręczówki. P.S. Słyszałem historię, że jakiś kapitan miał (podobno) stanąć przed Izbą Morską nie dlatego, że pomieszał nawigację, zgubił się i nie wiedział co robić w sztormie, ale dlatego, że kazał załodze się modlić, a trafił na niewierzącego... ~BitPump
Źródło: forum-nuras.com/viewtopic.php?t=15016
Temat: Isa
...w Irlandii i szybkie przetransportowanie do Polski - zaznacza Sieradzan. - Można to było zrobić dopiero w Montrealu w Kanadzie. W kraju ciało było w ostatnim dniu lipca, stąd dopiero niedawno odbył się pogrzeb. Szef biura personalno-administracyjnego zapewnia, że tak rodzina ofiary jak i poszkodowani w wypadku dostaną odszkodowania. Jeziorowiec "Isa” pływa pod banderą cypryjską. Sprawy nie będzie więc rozpatrywała polska Izba Morska. - Ale ponieważ zginął człowiek dochodzenie prowadzi prokuratura w Szczecinie - wyjaśnia Paweł Szynkaruk, dyrektor PŻM. - Sprawę dokładnie bada też administracja morska kraju bandery, czyli Cypru, swoje badania prowadzi ubezpieczyciel. Wyjaśnieniem przyczyn wypadku zajmuje się także komisja przeciwawaryjna armatora. Kapitan Sieradzan mówi, że ta lina nie miała prawa się zerwać. Ma wytrzymałość 10 razy...
Źródło: ostatnirejs.fora.pl/a/a,198.html
Temat: Link do artykułu
...pospieszyć pogłębiarce na pomoc? Musiały najpierw uwolnić się od tych lin. Trudno płynąć z liną nawiniętą na śrubę. A w ogóle należałoby poczekać na orzeczenie Izby Morskiej i dopiero na tej podstawie snuć rozważania. Niestety, u nas jak tylko coś się zdarzy, mnóstwo jest "ekspertów" i "dobrze poinformowanych", którzy już z góry wszystko wiedzą. Po co kogoś oczerniać? Od orzekania o winie jest Izba Morska.
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=6807
Temat: Koksowniki
...przepis. Art. 32. § 1. Rozstrzygnięcia zapadają w postaci orzeczeń, zarządzeń albo mandatów karnych. § 2. Orzeczenie wydaje się w formie wyroku lub postanowienia. Postanowieniem rozstrzyga się, gdy ustawa nie wymaga wydania wyroku. W sarym nie było wyrokow bo to były kolegia ds. wykroczeń. Myśle że tutaj chyba nie uchybili procedurze. postanowienia wydaje KT i KO w sprawach formalnych. Czy możliwy byłby wyrok - orzeczenia wciąż wydaje Izba Morska która nie jest sądem tylko organem quasi sadowym.Izby morskie wydają: orzeczenia i postanowienia. Tu tez odpowiednio stosuje sie kpk przy odwołaniu ktore nosi nazwe apelacja.
Źródło: finisz.pl/forum/viewtopic.php?t=3665
Temat: heca wokół Daru Młodzieży
...nie była w ogóle uprawniona do złożenia wniosku o zmianę w rejestrze okrętowym. Ministerstwo stoi na stanowisku, że właścicielem "Daru Młodzieży" nadal jest Skarb Państwa. Prawnicy ministra zapowiadają, że ściągną i przedstawią przed izbą dokumenty z archiwum państwowego, które mają potwierdzać zasadność roszczenia Skarbu Państwa wobec żaglowca. Ale według mec. Romana Olszewskiego, który reprezentuje AM przed Izbą Morską, ministerstwo nie ma najmniejszych szans, aby odebrać uczelni żaglowiec. - Dokumenty w tej sprawie są jednoznaczne -uważa mec. Olszewski. - To uczelnia zamawiała "Dar Młodzieży", płaciła za niego, uczelniana komisja odbierała go z gdańskiej stoczni. Notarialnym aktem umowy kupna sprzedaży żaglowiec został przekazany dawnej Wyższej Szkole Morskiej. Jest też potwierdzenie wpisania "Daru...
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=5800
Temat: CZĘŚĆ ODPOWIEDZI DO ZAGADNIEŃ
10. Zakres działalności pozasądowych organów orzekających Izby Morskie- Zajmują się badaniem przyczyn wypadków morskich statków o polskiej narodowości, statków o obcej narodowości, jeśli wypadek zdarzył się na polskich morzach, za zgodą Dowódcy Marynarki Wojennej RP, jeśli wypadek zdarzył się z udziałem polskich statków Organ I instancji – Izba Morska, organ II instancji – Odwoławcza
Źródło: zarzadzaniewszop.forumowisko.net/viewtopic.php?t=39
Temat: m/f JAN HEWELIUSZ
...o ataku terrorystycznym, ale to się nie potwierdziło. Poszarpane ciała mogły być następstwem tego, że zostały potraktowane przez śrubę okrętową, ale laik siedzący w Warszawie tego nie wiedział i tej informacji mógł się przestraszyć. Samo zachowanie ówczesnego ministra spraw wewnętrznych Andrzeja Milczanowskiego jest takie, że na miejsce katastrofy jeździ z funkcjonariuszami WSW. Z mojej wiedzy wynika, że zanim sprawą zajęła się Izba Morska, grzebały przy niej służby specjalne. Te utajnienia poszarpanych ciał wskazują, że może bano się pytania o ładunek przewożony na promie. Dziś jest oczywistą rzeczą, że promy na Bałtyku przewoziły broń, ostatnio wygadał się jeden ze szwedzkich wojskowych, że na promie Estonia, który zatonął półtora roku później, też była broń. Tymczasem takich "zabawek" nie można było wozić na promach...
Źródło: ostatnirejs.fora.pl/a/a,206.html
Temat: Zatonięcie promu Jan Heweliusz
Katastrofa promu "Jan Heweliusz" - największa z tragedii, jakie stały się udziałem polskich statków w czasach pokojowych - jest wciąż tematem wywołującym spory i emocje. Izby Morskie - szczecińska, gdyńska i odwoławcza w Gdyni - przez sześć lat zajmowały się badaniem przyczyn wypadku. Ostatecznie Odwoławcza Izba Morska w Gdańsku z siedzibą w Gdyni uznała, że prom nie nadawał się do żeglugi, a odpowiedzialnymi za to byli będąca jego armatorem szczecińska spółka "Euroafrica" i właściciel statku, który dopuścił go do eksploatacji wiedząc o jego wadach konstrukcyjnych. Współwinnym tragedii uznano także Polski Rejestr Statków i Urząd Morski w Szczecinie, a także zmarłego w następstwie zatonięcia jednostki dowódcę,...
Źródło: cafemirenium.kylos.pl/viewtopic.php?t=1622
Temat: Link do artykułu
Jestem kapitanem i uważam , że żadne procedury bezpieczeństwa nie zostały zachowane. Jezeli Izba Morska również bedzie stała na tym samym stanowisku to znaczy, że liczy się tylko szmal a nic więcej.Jak można było pozwolić na holowanie morskie w złych warunkach atmosferycznych holownikiem który nie posiadał odpowiedniej mocy. Dlaczego nie wynajęto do holowania morskiego odpowiedniego holownika,dlaczego ludzie byli na jednostce holowanej, która nie posiadała odpowiedniego sprzętu ratunkowego.Podejrzewam ,że lina...
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=4417
Temat: Link do artykułu
Tajemnica śmierci pięciu rybaków nierozwiązana. Izba Morska w Gdyni stwierdziła w środę, że nie można ustalić przyczyny zatonięcia w kwietniu 2009 roku koło duńskiej wyspy Bornholm kutra WŁA-127 z pięcioosobową załogą na pokładzie. Przewodniczący składu Izby Morskiej Ryszard Kopicki podkreślił w uzasadnieniu orzeczenia, że kuter spełniał techniczne wymagania bezpieczeństwa morskiego, a wrak kutra (WŁA-127 leży na prawej burcie pod kątem 45 stopni) nie ma żadnych...
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=7808
Temat: Zatonięcie statku "Busko Zdrój"
...przewrócił się dnem do góry – i błyskawicznie pogrążył się w mrocznych i zimnych odmętach. Przeżył jeden Wszystko stało się tak szybko, że załoga statku nie zdążyła użyć tratw ratunkowych. 25 marynarzy znalazło się w lodowatej wodzie. Kiedy nadeszła pomoc, żył już tylko jeden: radiooficer Ryszard Ziemnicki. Kwestia tego, jak zdołał się uratować, pozostaje do dziś zagadką. Winna załoga? Gdyńska Izba Morska winą za katastrofę obarczyła załogę, która jej zdaniem nie użyła środków wzywania pomocy i nie umiała we właściwy sposób obsługiwać tratw ratunkowych. Pomnik upamiętniający zatonięcie statku „Busko Zdroj” i groby członków jego załogi znajdują się na Cmentarzu Komunalnym w Gdyni Witominie.
Źródło: cafemirenium.kylos.pl/viewtopic.php?t=8636
Temat: REMSERVICE
...Karaibów. Ten odpisał, że nic im nie odda, a dodatkowo... planuje ich obciążyć skutkami wycieku oleju, który rzekomo celowo spowodowali w południowoamerykańskim porcie Santarem. - To kosmiczne bzdury - komentuje Witold Tarasiewicz. - Jaki marynarz spowodowałby celowo wyciek oleju na statku? Za to można iść do więzienia, nigdy też nie znajdzie się już więcej pracy w tej branży. Armator obarczył nas winą za wyciek, a to może zrobić tylko izba morska lub sąd. Marynarze dobijali się także do REMSERVICE. Tam im powiedziano, że firma była tylko pośrednikiem w zatrudnieniu. Z "Polską Dziennikiem Bałtyckim" jej przedstawiciele w ogóle nie chcieli rozmawiać. - Na rynku pośredników zatrudnienia dla marynarzy panuje niestety wolna amerykanka - komentuje Andrzej Kościk, inspektor ITF. - Część firm nie bierze żadnej odpowiedzialności za osoby...
Źródło: ostatnirejs.fora.pl/a/a,207.html
Temat: Link do artykułu
...wchodzenia do portu Hanstholm. 8 stycznia 1975 r. pierwszy oficer zachorował na zapalenie ucha środkowego i ponieważ próby leczenia streptomycyną dostępną na kutrze (zlecenie wydał lekarz z Gdyni konsultujący przez radio) nie przyniosły skutku, to kapitanowi następnego dnia polecono wpłynąć do portu i przekazać pierwszego oficera do szpitala na lądzie. Statek dopłynął do portu wieczorem i kapitan zdecydował się na próbę wpłynięcia ( Izba Morska w Gdyni później uznała to za błąd, gdyż stan pierwszego oficera pozwalał na czekanie do rana, a warunki hydrograficzne w porcie Hanstsholm są ciężkie, zaś kapitan nie znał tego portu, więc nie powinien podejmować próby wpłynięcia w nocy). Podczas wpływania do portu statek został zniesiony przez prąd na lewo od toru wodnego w stronę główki falochronu i uderzył o dno, co doprowadziło do uszkodzenia steru i jego zablokowania...
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=8623
Temat: Link do artykułu
...kapitana promu "Polonia. Do rządu Leszka Millera trafił dzięki rekomendacji PSL-u. Po wyjściu ludowców z koalicji z SLD stracił ministerialną posadę. Gdy dowodził "Darem Młodzieży" (lipiec 2001 r.), jednostka uderzyła w morskie dno. Świadczy o tym uszkodzenie żaglowca, które wykryto w czasie tegorocznego przeglądu klasowego w stoczni Nauta. Ponieważ w dzienniku okrętowym nie ma zapisu o zderzeniu, sprawę bada Izba Morska w Gdyni."
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=5692