Dziecie Chaosu
Temat: 2010.01.11
Czyli zapewne jeżdżący na linii 21 wóz #513 też w ciągu dnia musiał zdefektować, zjechał do zajezdni i wyjechał jako podmiana.
[Szczerze mówiąc jadąc dziś do południa #513 przy każdym odjeździe z przystanku wagon zachowywał się jakby przejeżdżał przez izolator sekcyjny z poborem prądu]
Źródło: forum.tramwaje.slask.pl/viewtopic.php?t=2042
Temat: Szybki tramwaj
Czy te gwałtowne szarpnięcia nie wynikają z przejazdu przez separatory na trakcji? Izolatory sekcyjne, są rozmieszczone na sieci po całym Krakowie i szarpnięć nie ma to raz. Dwa, teoria elektryczna mówi, że motorniczy w trakcie przejazdu przez izolator sekcyjny nie powinien pobierać prądu trakcyjnego (nie mówię że nie może bo nie wiem jaka jest praktyka w MPK - a było by to właściwsze stwierdzenie), aby nie "ciągnąć" łuku elektrycznego. Trzy, jechałem później i jakiś specjalnych szarpnięć nie zarejestrowałem Jedyne co to Pan Turnau zapowiadał jak sam chciał i raz wykrzaczyła się bombka (nr nie pamiętam) na przystanku Politechnika" konieczny był jej...
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=1999
Temat: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Dziś na Piłsudskiego przy Wysokiej około godziny 14 był uszkodzony izolator sekcyjny w wyniku czego 3 składy połamały pantografy. Po trzecim przypadku centrala postanowiła zrobić przekierowanie dla linii 1,4,8,10,14 przez Narutowicza - Kopcińskiego. Zatrzymanie na tamtym odcinku trwało około 30-40 minut przy czym obukierunkowe około 15-20 minut na czas wyłączenia napięcia w sieci.
Źródło: komunikacjalodz.fora.pl/a/a,241.html
Temat: poznańskie bimby
W takim razie pozwólcie podjąć próbę trafienia. Czy chodzi o izolator sekcyjny? Czyli coś co ma zapewnić izolację między częściami sieci pod napięciem i konstrukcją nośną?
Źródło: stk.ae.poznan.pl/forum/viewtopic.php?t=254
Temat: Ciekawostki z życia komunikacji miejskiej
...na poważnie - żeby pisać felietony do jakiejś odpowiedniej gazety? ] PS. Czemu wszystkie tramwaje jadące Towarową od przystanku Okopowa do Muzeum PW przy przejeździe przez Chłodną w połowie ulicy zwalniają? Tzn. mniej więcej tak jak zaznaczyłam: Hmmm. Bardziej bym rozumiał takie coś w drugą strone, bo tam zaczynają się sploty zwrotnicowe. A w tą stronę...Hmm. Po ruszeniu z przystanku są dwa problematyczne miejsca. Pierwsze - to tzw. izolator sekcyjny. Miejsce służące do podziału elektrycznego sieci na mniejsze odcinki (oznaczony tabliczką, wyglądającą jak flaga Białorusi, do tego z cyferkami), ok. 40 cm bez zasilania. W tym miejscu trzeba zdjąć nogę z jazdy, bo będzie błysk i szarpnięcie. Druga rzecz, to skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Izolator, umiejscowiony jest tak, że jak się rusza z pod światła, to trzeba rozlączyć jazdę tuż po ruszeniu, i to w...
Źródło: wmh.fora.pl/a/a,202.html