Dziecie Chaosu
Temat: [Prasa] Polaczek musi odejść
...ale zgodnie z prawdą. Niestety nasi posłowie jak również członkowie rządu wolą jeździć samochodami i wydawać państwowe pieniądze na drogie samoloty niż na pociągi.
Nie wiadomo czemu, ale cały czas brak jest sensownego planu reform kolei, brak jest jakiejkolwiek wizji. To co było do tej pory to restrukturyzacja prowadzona własnymi siłami i odejścia kolejarzy na emerytury itp.
Mając taki majątek, tyle torów, można się pokusić o duży rozwój kolei w Polsce. Tylko trzeba wszystko z głową robić.
Np. szybkie połączenia. Myśli się o połączeniu Warszawa-Wrocław-Poznań przez Łódź, ale jak na razie nie zauważyłem, żeby osoby które są zainteresowane takim połączeniem zastanawiały się ile to będzie kosztować, ile będzie kosztował bilet itp. Myślenie o szybkiej kolei nie powinno się rozpoczynać od założeń, że trasą mamy jeździć 300-350 km/h, ale od...
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=2797
Temat: Strata PKP Intercity za 2008r. - 18,2 mln. zł.
Ja bym połączył post Roberta i Łukasza. Zakup składów zespolonych jest szansą na rozwój kolei w Polsce jak i szansą na odbicie się od wizerunkowego dna PKP. Nie ulega też wątpliwości, że jeżeli nie zostaną one zakupione do 2012 roku to nie będzie ich pewnie i do 2020 roku jak i dalej. Też to co podkreślił Robert - posiadając tabor dużo łatwiej wywierać nacisk na budowę KDP czy modernizowanie CMK i innych ważnych magistrali do prędkości wyższych niż 200 km/h. Jednak niestety możemy się zawieść jeżeli myślimy, że...
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=7292
Temat: 250km/h na CMK dopiero po 2013 roku
1) Skandal 2) Idiotyzm wycelowany w rozwój kolei w Polsce. 3) Polityczno finasowy sabotaż. 4) Kraj kretynów zarządzacych infrastrukturą - kolejowych i politycznych. 5) Przy takiej decyzji zostajemy ubezwłasnowolnieni niby modernizacjami do 160 km/h bez RZECZYWISTEGO skrócenia średnich czasów jazdy na podstawowych ciągach. 6) Unii są potrzebne jedynie tranzytowe linie towarowe. 7) Pozostajemy ze swoim szczątkowym 160 km/h (szarpanym i na niewielkich odcinkach) w...
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=1542
Temat: [Prasa] 300 km/h pociągiem po kraju - czyli o szybkiej kolei
Czyli rozwój kolei w Polsce to Poznań/Wrocław/Łódź/Warszawa. Co z resztą kraju? Gdańsk, Lublin, Białystok... i mniejsze miasta? Przykład Kutna był po to by potwierdzić brak mozliwości wyboru jeśli mieszkaniec tegoż chciałby jechać do Wrocławia - albo E20 przez poznań albo telepanie się. W normalnym kraju podróż z Kutna do Łodzi zajeła by 30-40 minut. Potem przesiadka na super ex do Wrocławia i na pewno szybciej niż przez Poznań u celu. W...
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5556
Temat: [Sławków] Euroterminal Sławków
Koleje skazane na sukces Agnieszka Stefańska 16-02-2008, ostatnia aktualizacja 16-02-2008 02:35 PKP Cargo zarobi na powstaniu spółki Eurasia. By pobudzić rozwój kolei w Polsce, potrzebne będą drogie inwestycje Współpraca czterech narodowych kolei to próba stworzenia mostu kolejowego z Chin do Europy, który będzie alternatywą dla transportu morskiego.– Każdą inicjatywę, która ożywi nasze szlaki kolejowe, trzeba na ślepo popierać i cieszyć się, że Polska zaczyna być graczem w dopiero rozwijającym się biznesie – podsumowuje powołanie nowej spółki Eurasia Rail...
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=97