Dziecie Chaosu
Temat: Oznaczenie wagonów spalinowych
Wagony spalinowe znaczono początkowo analogicznie jak EZT. Numery wagonów silnikowych nadawano od 90 001 (po wojnie 090 000), doczepnych od 93 001 (091 000). Literowy znak serii nie był związany z numerem. Obowiązujące obecnie oznakowanie wagonów silnikowych (np.SN61-168) składa się:
-znak serii SN61
-numer inwentarzowy 168
Poszczególne symbole w znaku serii oznaczają:
SN61-168
Źródło: forumkolejowe.netmark.pl/viewtopic.php?t=263
Temat: [Pabianice] Linia 41
...- Rypułtowicka - pola - Ikea (całkowicie zmodernizowana linia + nowy odcinek) 2) Wiejska - Duży Skręt (od Konstantynowskiej po starych torach). Choć docelowo ta druga linia mogłaby mieć przebieg Duży Skręt - Myśliwska bis - Waltera Jankego - Nawrockiego - Warszawska - Zamkowa - Łaska - Wiejska Prof_klos, skąd masz liczbę 35% mniej nakładów ? Infrastruktura owszem, taniej, ale eskploatacja (paliwo) o wiele drożej. Wagony spalinowe w mieście ? Moim zdaniem nie. Oj nie. Co do idei szynobusu. To nie jest do końca pozbawione sensu jeżeli: - trakcja będzie elektryczna a pojazdy typu tramwajowego - szerokość toru 1435mm - dobudowanie odnogi na Bugaj - będzie tunel średnicowy w Łodzi Niestety włączenie do sieci kolejowej byłoby pewnie w okolicy stacji PKP Pabianice. Tak więc podróż z Bugaju na PKP w Pabianicach trwałaby z 15 minut. No i do...
Źródło: komunikacjalodz.fora.pl/a/a,1538.html
Temat: Szynobus
...z dwóch lub trzech wagonów (zwykle 1-2 wagony napędzane i 1 doczepny, w kabiny maszynisty wyposażone są wówczas tylko końcowe wagony). W przypadku gdy szynobus posiada odpowiednią charakterystykę trakcyjną, typowe sprzęgi i system hamulca powietrznego, może także ciągnąć pojedyncze wagony osobowe, bagażowe lub towarowe. Współcześnie w Polsce autobusami szynowymi (szynobusami) określane są błędnie także ciężkie wagony spalinowe o dużych mocach i gabarytach. Aby odciążyć konstrukcję sz. w porównaniu z klasycznym taborem kolejowym, stosowane są szeroko elementy wykonane z tworzyw sztucznych i typowe podzespoły produkowane masowo w przemyśle samochodowym, rezygnuje się z typowych, masywnych urządzeń sprzęgowych (lub stosuje się sprzęgi i zderzaki o lżejszej konstrukcji). Pierwsze konstrukcje sz. powstały wraz z rozwojem motoryzacji...
Źródło: 1prywatne.fora.pl/a/a,174.html
Temat: Nidzica - ciekawe zdjęcie
...lub jego następca. No nie bardzo. Benzolowce łączy z Wittfeldami ten sam czas wdrożenia (pierwsze 10-lecie XX w.) i podobne pudło wagonu o mizernym komforcie. Były one jednak niezależnie rozwijanym rodzajem pojazdów. Koleje pruskie (KPEV) jednocześnie wdrażały kilka równoległych projektów na pojazdy trakcji innej niż parowa. Wśród nich były: - wagony akumulatorowe AT (nazwa Wittfeld nie była oficjalnym oznaczeniem), - wagony spalinowe benzolowo-elektryczne (VT... np. ten z Nidzicy), - eksperymentalna lokomotywa z silnikiem Diesla i wałem napędowym bezpośrednio napędzającym osie (tzw. Thermolokomotive - cudo jakich mało, ale okazała się zupełną klapą), - wagony i lokomotywy elektr. zasilane prądem zmiennym trójfazowym (3 druty na słupie trakcyjnym, wagon silnikowy o takim napędzie osiągnął w 1903 r. prędkość ponad 200 km/h) - lokomotywy...
Źródło: ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=700
Temat: Linia kolejowa nr 275 Wrocław Muchobór- Legnica- Gubinek
...Do roku 1939, linia Wrocław - Żagań - Guben, i dalej - Berlin, należała do światowej elity traktów kolejowych. Wynikało to z faktu, wybitnie dobrze utrzymanego stanu urządzeń kolejowych oraz z jej prostolinijnego przebiegu - biegnącego niemal prosto, zaś na odcinku Legnica - Żagań, idealnie prosto. Co pozwoliło na uzyskanie prędkości maksymalnej, wręcz niewiarygodnej wówczas, tj. 160 km/h.Linię obsługiwały trójczłonowe wagony spalinowe typu Leipzig ("Lipsk") zbudowane w fabryce Linke-Hoffmann-Werke we Wrocławiu (seria SVT137 kolei niemieckich). Linia ta była w całości dwutorowa. W roku 1945, po wcieleniu Ziem Odzyskanych do Polski, na odcinku Miłkowice - Guben zlikwidowano jeden tor. Podczas stanu wojennego w 1981roku wybudowano pod wsią Sękowice odnogę w stronę Nysy Łużyckiej i zakończono przed rzeką złożonym mostem. Nigdy po niej nie...
Źródło: lsmk.fora.pl/a/a,26.html
Temat: Allenstein 1930
...Olsztyn-Pisz-Ełk i Olsztyn-Malbork. Na początku wojny praktycznie wstrzymano ruch trakcją spalinową i wagony odstawiono w krzaki: Nie wiem co to za miejsce. Podpis mówi tylko o dyr. królewieckiej i zimie 1941. Są duże szanse, że to Olsztyn. 2 pierwsze wagony na zdjęciu są raczej sterownicze (niesymetryczne drzwi, patrzcie też niżej na model). Widać charakterystyczne "opływowe" fartuchy dodające elegancji . Co ciekawe wagony spalinowe nie wyparły akumulatorowych (AT) tylko dostały inne odcinki do obsługi, stan na 1935r.: Prawdopodobnie wszystkie pociągi powyżej z literkami bG (prócz odcinka Darkiejmy-Wystruć) były prowadzone przez VT 137. Jak widać, cała bezpośrednia komunikacja z Olsztyna do Ełku była spalinowa. To samo z Olsztyna do Szczytna! Również wszystkie bezpośrednie pociągi z Olsztyna do Malborka były zmotoryzowane. W...
Źródło: ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=87
Temat: linia Prabuty - Kwidzyn
Na tej lini kursowały niegdyś takie wagony spalinowe.W późniejszym okresie,gdy podjęto może nie do końca słuszna decyzję o ich wycofaniu pociągi prowadziły lokomotywy SM42 i SP42.Ich zużycie paliwa to około 13,75 litra na godzinę przy jałowych obrotach silnika.
Źródło: riesenburg.com.pl/forum/viewtopic.php?t=619
Temat: : Remot linii Bielsko Biała-Cieszyn za pieniądze samorządu!
...osobowych połączeń kolejowych ÄŚeskĂ˝ TÄąĂn - Cieszyn - Bielsko-Biała Jako grupa inicjatywna osób skupionych wokół strony Koleje Śląska Cieszyńskiego wystosowaliśmy do Kolei Czeskich (ÄŚeskĂŠ drĂĄhy, a.s.) pismo, w którym opisaliśmy obecny stan transportu kolejowego na linii 190 oraz zachęciliśmy do zainteresowania się ewentualną obsługą tej linii przez czeskiego operatora taborem niskopojemnym (chodzi głównie o wagony spalinowe serii 810). Dość szybko otrzymaliśmy odpowiedź, z której wynika niestety, że w obecnej chwili (i najbliższej przyszłości) nie ma szans na wejście Kolei Czeskich na polskie linie w regionie, chyba, że zostaną spełnione pewne warunki (chodzi głównie o poprawę stanu infrastruktury, ale także szereg umów na szczeblu lokalnym i międzypaństwowym). Szczegóły w dokumantach załączonych poniżej: Pismo do Kolei...
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=5926