Dziecie Chaosu
Temat: FSR O 7,5 budowa
...czy tez lutowac. Majac dobre (ale i drogie) kleje, mozna waly kleic. Trzeba miec jednak dostatecznie czasu by klej mial mozliwosc porzadnego wytwierdzenia. Inna metoda jest lutowanie walow, ktora to metode uzywam osobiscie. Na kilku zdjeciach przedstawiam sposob polaczenia lutowanego. Aby obydwa waly polaczyc, trzeba je porzadnie oczyscic i pozbawic tluszczu lub olei, ktore moga byc naniesione nawet poprzez dotyk palcow. Do tego celu uzywam kwasu solnego (HCL). Wal gietki zanuzamy na kilka sekund do kwasu. Po wyciagnieciu widoczny jest "oczyszczony" kawalek walu. Koncowke ploczemy od resztrk kwasu pod strumieniem wody, i dobrze suszymy. Nastepnie smarujemy koncowke pasta do lutowania. Paste ktora uzywam stosuje sie przy lutowaniu miedzianych kolanek instalacyjnych. Zawiera ona juz zmielona cyne. Calosc nagrzewamy palnikiem, az do stopienia pasty. Trzeba uwazac by nie przegrzac materialu. Chudzi...
Źródło: fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?t=1057
Temat: FSR O 7,5 budowa
Witam jaki powinien być wymiar otworu kwadratowego pod wal giętki fi 6,35 mm Piotr Gajek
Źródło: fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?t=1057
Temat: ASP 46M
Irek, a nie lepiej Ci wykorzystac to mocowanie śruby co masz, tylko spiąć je na sztywno i ustawić je idealnie w osi wału?? Możesz zrobić zrobić tak jak A.C w modelu dla swojego Syna. Sztywny wał od silnika do rufy modelu a na końcu wał giętki o długości kilku cm. Poczytaj w temacie budujemy FSR-O
Źródło: fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?t=1213
Temat: PYTANIE
Zgadza się, 82450872 to wał giętki :) popularnie linka od gazu. I 'C' w nazwie nie może występować :) taka twierdzi ePER dla 2.0 cht wersja base/super. Moim zdaniem jest ok.
Źródło: fiat-croma.pl/viewtopic.php?t=205
Temat: FSR O 7,5 budowa
...ogłaszają się producenci takich elementów i znalazłem. Złozyliśmy zamówienie i niedawno przyszła paczka,a w niej parę elementów potrzebnych do budowy. Jako ,że niedługo będę montował cały zespół napędowy, to na fotografiach pokazałem wyjście wału które, min przyszło w tej paczce. Obsada jest wykonana bardzo porządnie. Aż sie nie spodziewałem takiej jakości. I co ważne jak na taki nakład pracy jest bardzo tania. Do tego jest cały wał giętki. Średnica wałka 3/16 cala Kręci się on w rurce teflonowej dławicą jest cienkościenna rurka mosiężna. I tu mam pytanie do Wyjadaczy: ta rurka ma bardzo cienką ściankę. Czy nie dobrze by było włożyc ta mosiężną rurkę w coś jeszcze grubszego np w rurkę aluminiową. Jest do do wykonania, tylko nie wiem czy jest to potrzebne. Co Wy na to? W pracach nad łódką tez drgnęło. Oprócz zbiorników wlaminowałem wręgę przednią na...
Źródło: fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?t=1057
Temat: FSR O 7,5 budowa
...wynikające ze skręcania się tego wału. Tym bardziej że w FSR-O 3,5 ugięcie jest minimalne , ze względu na niską przekładnię pod silniki typu Novarosii itp. W klasach modelei elektrycznych (silniki mająnawet 2PS) i F1V to popularne i powszechnie stosowane rozwiązanie. A jak wyjdzie zobaczymy. 2 wały wezmę nad wodę + GPS i zobaczymy co z tego wyjdzie Do ścigania się mam V7,5 i to się nie zmieni :-) Tak nawiasem, jeśli chodzi o łączniki wał sztywny - wał gietki 3/16" poprzez kwadrat to chętnie taki nabęde , w sensownej cenie , najlepiej na otwór fi 5 lub bez otworu (sam go wykonam centrycznie) :-)
Źródło: fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?t=1057
Temat: FSR O 7,5 budowa
...czlowiek sie uczy. Faktem jest to, ze dawniej jezdzilem na srubach calkowicie zanuzonych o srednicy okolo 30 mm, i dodatkowo lopaty mialy waski profil o duzym skoku. W dzisiejszych offach srednice srub dochodza do 75 mm z duza powierzchnia lopat. Oprocz tego sa to sruby polzanuzone, ktore "bija" o powierzchnie wody. Prza szybkosciach okolo 80 km/h woda jest juz dosyc twarda dla tych srub. Uwazam ze nawet drut stalowy o srednicy 2 mm niezdal by egzaminu jako wal gietki przy takich warunkach. Jezeli jednak sa modelarze ktorzy chca udowodnic, "ze mozna", to chetnie przeczytam tutaj ich relacje o budowie modelu z takim napedem. Moze sie czegos jeszcze naucze. AdamC
Źródło: fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?t=1057
Temat: FSR -0 3,5
Niestety Polyester, ale przyzwoicie wykonany. Nie ukrwywam , że moj Ojciec zrobiłby go z 300 g lżej, ale jakoś nie mam ochoty na robienie formy :-). Co do mechaniki, też chciałem zamawiać, ale co mi się uda to postaram się wykonać u mnie w firmie z lotniczego alu i magnezu: łoże silnika, mocowanie wału do rufy - wykonane dobrze noi za darmo :-). Kupię chyba tylko ster u Chińczylka i wał giętki u Marlesa. Zastanawiam sie tylko czy 3,6 czy 4,8 mm (ośka końcowa oczywiście 3/16 cala)
Źródło: fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?t=902
Temat: Mój nowy Offshore 15
...mi sie za duzo. Chyba powinien starczyc tobie 1,5 litrowy zbiornik. Do tego dochodzi inny styl jazdy, tzn. nie lecisz caly bieg na pelnym gwizdku. Na owalach musisz zejsc z gazu, co przyczynia sie do szanowania paliwa. Odnosnie steru to wydaje mi sie on faktycznie za krotki. Tych 120 mm to chyba calkowita dlugosc steru. Ty powinienes miec okolo 130-140mm od rufy do poczatku steru. Glebokosc 160 jest OK. Jak chcesz zrobic wal? Czy znowu z walkiem sztywnym a pozniej krotki wal gietki, lub chcesz pociagnac caly
Źródło: fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?t=1270
Temat: Kappa - bieg wsteczny
heheh qrna żona też jeździ naszą lusi to i może ona 6 znajdzie:) ale tak na poważnie: patrze w eperze i widze że tam jest jakaś linka ( wał gietki) która idzie od lewarka do skrzyni i wg mnie odpowiada to za ów wstaczny. czyli jakas blokada od wstecznego jest przy skrzyni i wychodzi, że u mnie cały czas jest "załaczona" w pozycji pozwalającej wrzucić wsteczny - I TU PYTANKO? JAK TO ZNOSI SKRZYNIA BEGÓW?
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=19061
Temat: FSR O 7,5 budowa
...mozliwosci do jakiejkolwiek korekcji napedu. Naped w tyle musi byc "ustawialny", to nalezy do offa, i to jest podstawowym warunkiem w pozniejszym oplywaniu modelu. W moim modelu polaczenie silnika z walem sztywnym odbywa sie przez sprzeglo Kalistratowa, tak jak w FSR-ach. Natomiast polaczenie walu sztywnego (fi 5 mm) z walem gietkim (fi 6,3 mm), poprzez tuleje, gdzie z jednej strony mam wywiercony otwor fi 5 mm a z drugiej mam prztloczony otwor kwadratowy pod wal gietki 6,3 mm z kwadratowa koncowka. Zeby uniknac nieporozumien, ta tuleja jest zrobiona z 2 czesci, ktore sa nawzajem scisniete, dodatkowo sklejone na Loctite, i jeszcze mechanicznie zabezpieczone malymi robaczkami. AdamC
Źródło: fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?t=1057
Temat: FSR O 7,5 budowa
U mnie wal gietki ma przekroj 5,05x 5,05 mm. Czyli przekroj w tuleji powinien byc 5,1x 5,1 mm. AdamC.
Źródło: fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?t=1057
Temat: FSR O 7,5 budowa
...łożysk, wał faktycznie zaczął sie kręcić lepiej niż z panewką. Na fotografii widać element który łączy wał sztywny śr. 5 mm z wałkiem giętkim 1/4". sprzęgiełko to wykonane zostało z mocnego duralu bardzo precyzyjnie i wg mojej na pewno wytrzyma obciążenia jakim będzie poddane. Byc może takich sprzęgiełek będę miał więcej i jak znajdą się chętni to będa one do odstąpienia. Wg mnie sprzęgło takie może połączyc także wał giętki bezrośrednio z reduktorem lub silnikiem. Wał został wpasowany dokładnie tam gdzie powinien być. następnym krokiem będą prace nad obsadą wałka giętkiego. Szczegóły na fotografiach c.d.n... A.C.
Źródło: fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?t=1057
Temat: Dzisiaj kupiłem...
Wszystkie na zdjęciu są na prostnicę, to ta pierwsza końcówka, druga to kątnica i do niej są inne wiertła. Te ostatnie pudełko to miazgociągi, raczej mało przydatne, lepsze są igły MĂźllera, zwane potocznie "millerówkami". Kątnica stomatologiczna (prostnica też), ma dość skomplikowany układ przenoszenia obrotów na wał giętki. Te ze sklepów dla majsterkowiczów pasować do niej nie będą, ale musisz to sprawdzić przed zakupem. Najlepszym rozwiązaniem jest układ silnik-
Źródło: pwm.org.pl/viewtopic.php?t=70
Temat: kolejny nowy projekt...mono
po przerwie swiątecznej podczas której stocznia (w kuchni) ograniczyła swoją działalność zacząłem budować takie oto mono.... plany na papierze milimetrowym. a oto co już mam mały bałaganik tez długośc 50cm..szerokośc 14cm..wręgi 3mm sklejka... poszycie bedzie ze sklejki 1mm... redany wzdłużne zamontuje wał giętki.....silnik coś 500-600 (nie wiem jeszcze jaki..) reg 96A...i pakiet ...ale też jeszcze nieokreślony.... a może zaproponujecie jakiś silnik..który mi zakręci przy 8,4V cos powyżej 22500 obrotów? tak do 60-70zł.... jak na pierwszy rzut oka?
Źródło: rojna.pl/forum/viewtopic.php?t=2938
Temat: FSR O 7,5 budowa
Kilka zdjec mojego modelu. Wpierw mocowanie walu sztywnego. Tylne przejscie walu sztywnego na wal gietki. Przod walu sztywnego. Caly wal. Mocowanie sprzegla Kalistratowa. Tuleja redukcyjna, widoczna jest druga tuleja z przecisnietym kwadratem, ktora jest wcisnieta w tuleje redukcyjna. Przejscie na
Źródło: fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?t=1057
Temat: Dzisiaj kupiłem...
....zostałem posiadaczem takich frezików.... Wszystkie na zdjęciu są na prostnicę, to ta pierwsza końcówka, druga to kątnica i do niej są inne wiertła. Te ostatnie pudełko to miazgociągi, raczej mało przydatne, lepsze są igły MĂźllera, zwane potocznie "millerówkami". Kątnica stomatologiczna (prostnica też), ma dość skomplikowany układ przenoszenia obrotów na wał giętki. Te ze sklepów dla majsterkowiczów pasować do niej nie będą, ale musisz to sprawdzić przed zakupem. Najlepszym rozwiązaniem jest układ silnik-
Źródło: pwm.org.pl/viewtopic.php?t=70
Temat: FSR O 7,5 budowa
...spuscic klapy. Trudniej jest SC przesunac do tylu, jezeli model jest juz gotowy. Tak inaczej, to podoba mi sie twoja praca. Tylko tak dalej! Chcialbym tutaj rowniez odpowiedziec na propozycje Piotrka odnosnie ruskiego sprzegla. Oczywiscie ze mozna sprobowac. Trzeba miec tylko na uwadze to, aby ten zaokraglony szesciokat byl dokladnie w punkcie obrotu napedu tylnego- osi (musi byc zachowana mozliwosc poruszania- nastawienia napedu). Dotychczas wszystkie offy maja wal gietki od silnika az po srube, wiec niema problemu z dodatkowymi sprzeglami. Taki uklad- silnik, sprzeglo, wal sztywny, sprzeglo,
Źródło: fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?t=1057
Temat: FSR O 7,5 budowa
...tylnej panewki. Osobiscie jezdze tylko na rurze mosieznej bez teflonu, trzeba tylko wal smarowac i niema sie problemow. Odwrotnie, widzialem juz spieczone waly z teflonem, do tego stopnia ze byl problem wyciagnac wal z teflonem z rury mosieznej. Ale to jest sprawa pogladu, kazdy zrobi jak uwaza za sluszne. W nowym modelu, ktory akurat buduje, zrobilem jeszcze troche inaczej. Chcac zlikwidowac opory walu w tuleji mosieznej, skrocilem ja do minimum, to znaczy wal gietki zaczyna sie tuz przed zwierciadlem tylnym modelu, i jego dlugosc wynosi okolo 8 cm. Reszte walu gietkiego (od silnika do walu gietkiego) zastapilem walem sztywnym- na lozyskach. Musze ale dodac, ze chodzi o rasowy model 0-35. Dlugosc walu sztywnego wynosi okolo 25 cm. Z takim ukladem licze na znizenie tarcia o ok.10-15%, co ma niesamowite znaczenie, co coniektorzy modelarze niedoceniaja, albo lekcewaza. Pozdrowienia Adam C
Źródło: fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?t=1057
Temat: Dzisiaj kupiłem...
Czyżby stomatolog Nie da się ukryć, ze tak. Czyli wszystko w porządku jest z układem silnik-końcówka. Mam system trochę inny, dostosowany silnik od maszyny do szycia+ wał giętki+prostnica protetyczna, więc połączenia końcówek z silnikiem w przypadku Dremela nie znałem. Uwaga.. Przy zakupie wierteł na długim trzpieniu, takich jak na zdjęciu, należy zwrócić uwagę na średnicę trzpienia! Najlepiej wzorcowe mieć przy sobie. Można bowiem kupić wiertła na turbinę, które wyglądają podobnie jak te na zdjęciach, ale są krótsze i co gorsza mają dużo mniejszą średnicę. Do końcówek...
Źródło: pwm.org.pl/viewtopic.php?t=70